söndag 18 januari 2009

Helgens besök

Hej på er!
Hoppas att helgen varit bra med alla och att ni haft det lugnt och skönt. Själv har man ägnat helgen åt riktigt hårt slappande med en kompis. Det var riktigt trevligt och helgen bjöd på många skratt, precis som det ska vara. Men nackdelen med en sådan helg är tiden efter att besöket åkt hem. Vad tomt det blir! :D Man vet inte vad man ska hitta på när man är själv i sin lilla lägenhet. Visst, man kan åka hem till familjen, men det är för kort tid och så håller mitt busskort på att ta slut, så det blir till att sitta här och hitta på något som man kan sysselsätta sig med. Troligen att plocka i nya datordelarna som är införskaffade i fredags.
Några tankar om helgen: Alltid innan har folk som besökt mig åkt till Långhundra och där blivit uppmötta i Uppsala av mina föräldrar och jag. Men den här gången blev det annorlunda och en stor utmaning för mig (och kanske för henne också). Jag mötte henne på Västerås bussterminal, där jag i stort sett viste hur stationen såg ut i stort och var min egen buss stannade. Mer visste jag inte. Sen var det mörkt, klockan var 6 på kvällen och då ser jag i princip ingenting. Så utmaningen bestod i att dels ta sig av min egen buss, hitta till hennes hållplats och slutligen hitta henne och ta sig in till stationen för att ringa taxi. Det jag förberett mig med var att efter mycket googlande hitta en karta över bussterminalen och kolla där var bussen stannade.
Allt visade sig gå riktigt bra. Jag kom av bussen ordentligt och lyckades hitta hållplatsen. Jag var inte helt säker, men jag tänkte att jag stannar och chansar på att det är rätt. Helt plötsligt kommer det in en buss och efter en liten stund ringer telefonen. Då ringde hon och vi kunde med telefonernas hjälp lokalisera varann i (vinter)mörkret.
Så, vad var då meningen med det här inlägget då? Jo, det man vill klarar man av, bara man är villig att lösa de problem som dyker upp. Allting löser sig i slutändan.
Nu ska jag nog gå och göra mig lite mat. Även det blir tomt, ingen att samtala med när man äter. :D
Ha det bra och på återläsande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har blivit utmanad..läs i min blogg för att få reda på mer :)

Anonym sa...

Skojar du? Det blir ju hur tomt som helst! =(

Men lite coolt att du klarade det där, det hade nog inte jag gjort hehe..