tisdag 27 januari 2009

Vilken miss...

Hej på er!

Vilken otrolig miss jag gjorde idag. Igår gjorde jag upp med en klasskompis att jag skulle ringa honom tjugo i sju i morse, för att kolla så han var vaken. Jag brukar alltid vilja gå upp vid halv sju oavsett om jag har föreläsning eller inte för att hålla dygnet rättvänt, så jag ansåg att det inte skulle vara några större problem.

Allt såg ut att gå jättebra, jag vaknade i morse och kollade på klockan. Perfekt, tänkte jag. 06:15, då kunde jag ligga och dra mig en stund och sedan gå upp och äta frukost och ringa min klasskompis. Så jag låg kvar i sängen i kanske tio minuter och gick sedan upp och började göra i ordning frukost. Efter en stund tänkte jag att jag skulle ringa, så jag kollade en gång på klockan igen för säkerhets skull. Då upptäcker jag till min stora förvåning att klockan inte alls var 6:40, utan 5:40. Det förklarar att inte klockan ringt vid kvart över sex.

Det positiva var att jag fick en del gjort. Frukosten gick utan någon som helst stress (som det ska vara), disken ställdes i skåpet, köket blev torkat och lite av varje blev iordningställt och undanplockat. Så helt bortkastat var det inte. :D

Nu är jag rätt så mör. Är mer en morgonmänniska än kvällsmänniska, så därför har jag inga problem att gå upp på morgonen. Det förklarar också varför jag inte var så mycket tröttare än jag brukar vara.

Dagen i övrigt har varit lite halvseg, men jag har ändå lyckats läsa på en del om datorsäkerhet. Intressant faktiskt. Visste ni att de flesta riskerna är inte datorintrång utifrån? Det är tvärtom, att folk inifrån företag skickar ut känsliga saker till obehöriga. Så mitt tips till alla är: Lämna ALDRIG ut användarnamn och lösenord till folk, oavsett vem det är och hur pålitlig personen låter.

Nu är det dags att gå och se efter om jag har något drickbart. Det blir nog den traditionsenliga tekoppen. :) Men ha det bra allihop och på återläsande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! Skulle jag gå upp så tidigt, då skulle det inte bli en rolig dag...

Jag är alltså kvällsmänniska och hur morgontrött som helst hehe =)

Anonym sa...

Hej Robin!
Men oj vad tidigt hehe!
Men det är verkligen så! Har man väl gått upp så är det skönt att slippa stressa! Men det jobbigaste är just det, att gå upp hehe =)

Ja te e riktigt gått =)

Kram Nicolina