onsdag 14 januari 2009

Jag kom på en sak...

Ja, när man just postat ett inlägg kommer man på saker man kan tänkas skriva. :) Jag kan berätta lite om ett fritidsintresse jag har. Jag har nämligen en bil som jag håller på med. Mitt mål är att den ska bli körklar till nästa sommar. Än är det en del jobb kvar, men det är roligt att hålla på med sådant.

För er som är insatta är det en Saab 99L från 1974, faktiskt rätt så ovanlig idag med tanke på att väldigt många 99:or har gått till folkrace. Något annat som gör den ovanlig är att den bara har rullat 6800 mil, så den är faktiskt ganska fräsch överlag.

Jag lägger upp några bilder på ”pärlan” också.

Här ser vi bilen från sidan/lite akifrån.Dt är högersidan på bilen.

Här ser vibilen snett bkifån/få sidan. En vit, tvådörrars bil. På bakluckans vänstra hörn stå det SAAB och på den högra sidan står dt 2,0L automatc. Det runda blnka på sidan är tanklocket och det som er ut som assa streck är ett luftinta.

Hä ha vi bilen som den ser ut innuti. Bilden är taen från förarplatsen.

Det kan tyckas lite märkligt att ha ett sådant intresse när man är gravt synskadad. Men jag har alltid varit intresserad av bilar och försökt vara med så mycket som möjligt när det gäller att fixa med sådant. Jag har dessutom alltid velat ha en bil att göra iordning och en dag dök jag på den här, så då slog jag äntligen till och köpte den. Nu är det ju så att det finns begränsningar. Jag kör ju såklart inte bilen själv, utan det överlåter jag till folk med körkort. Men allt annat, såsom skruvande, rostlagning och sådant gör jag själv. Alltså allt som inte kräver så mycket syn och som är farligt för mig själv eller andra.

Så, nu är det nog dags att börja plugga lite smått. På återläsande!

--

Tillägg:
Efterom jag själv inte kan uppfatta bilder vet jag hur det kan vara att inte göra det, så därför har jag lagt till (och kommer även göra dt i fortsättninen) en bildbeskrivning till varje bild.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad roligt att du hänger på och bloggar. :) Nu har man sett endel nya bilder på bilen dessutom. Lycka till med den!

Anonym sa...

Grattis till blogg. Vad spännande då ska jag passa på att läsa här vad som händer :) Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Nu skriver jag också en liten kommentar här. :) Din blogg verkar intressant! Fin bil! Det har jag nog sagt förut, men det skadar väl inte att säga det igen? :P /Kim.

Anonym sa...

Bra bildbeskrivningar där! =)

En 99:a, de är ju inte sådär jättesnygga direkt hehe, men man har ju något att pyssla med i alla fall =)

Jag har velat ha en bil någon gång jag också, men mer för att styla i så fall, inte så mycket för meckandet =)