måndag 16 februari 2009

Helgen och besök

Hej på er!

 

Hoppas alla har det bra. Själv har jag det fint härborta. Har just kommit till Västerås efter en trevlig helg med lagom mycket att göra. Lördagen bjöd på lite bilmeckande och slutligen födelsedagskalas för min nu 20-åriga kusin. Det var en trevlig tillställning med roliga människor och framför allt god tårta. :)

 

Idag har jag bara handlat och tagit mig till Västerås. Så nu börjar en förhoppningsvis spännande vecka igen. Jag har just nu en kompis här, som ska stanna tills på fredag. Då blir det mycket galenskaper troligtvis. Så jag återkommer nog med sådant som vi lyckats med.

 

En gång så lyckades jag få en del av en bankomatkö att skratta. Vi brukar hitta på diverse hyss för varann rätt ofta. Så, en gång skulle jag retas med honom när han skulle ta ut pengar. Så han sätter i kortet i bankomaten, slår in allt som ska och tar kortet. Sen när pengarna kommer ut säger jag:

”Jaha, pengar. Tack!” och låtsas ta pengarna.

Detta leder till att båda vi två står och gapskrattar, även mina klasskompisar och några i kön bakom oss. Det kan låta rått, men vi båda vet att vi skojar och har lika kul åt det.

 

Nej, nu ska vi gå och lägga oss här, så att jag orkar med morgondagens föreläsningar. Men ha det bra och på återläsande!

2 kommentarer:

Nicolina Pernheim sa...

Hej Hej!!!!
God tårta är aldrig fel =)

Hehe ok nä då rått tycker jag inte att det låter =) mäst kul =)

Ha det jättebra!
Kramar Nicolina

Anonym sa...

Nej, tårta, det är gott det =) oftast i alla fall =P